Какво представлява рекламата в LinkedIn?
Рекламата в LinkedIn е идеален инструмент за достигане до високо образовани професионалисти, които са част от корпоративния свят и бизнеса като цяло. За разлика от Google Ads рекламата, LinkedIn мрежата предоставя по-голяма маркетинг фуния, което я прави и по-подходяща за популяризиране на бранд и за насърчаване на интереса и вниманието на потребителите към конкретния бизнес. LinkedIn рекламата може да ви помогне да постигнете множество бизнес цели – от превръщането на марката в разпознаваема от потребителите до изграждане на авторитет и лидерство в съответната ниша или за създаване на релевантен списък от потенциални клиенти. По-важното е, че LinkedIn рекламата в момента придобива все по-голяма значимост и заема заслужено място сред водещите дигитални инструменти за реклама. LinkedIn социалнта мрежа е утвърдена като най-ефективната платформа за разпространение на B2B съдържание.
Някои важни факти:
- LinkedIn може да се похвали с над 550 млн. потребители, сред които 61 милиона на C-level мениджърски позиции в компании от най-разнообразни сфери на бизнеса и 40 милиона потребители на мениджърски позиции.
- LinkedIn се класира като номер 1 социална мрежа за B2B маркетинг.
- 94% от компаниите, предоставящи B2B услуги, инвестират в LinkedIn реклама.
- 91% от маркетинг мениджърите определят LinkedIn като основен източник на качествено и надеждно съдържание.
Какво ще спечелите с LinkedIn рекламата?
LinkedIn към момента може да се определи като „златната мина“ за B2B реклама. Мрежата изобилства от компании, които търсят реализация и растеж, като по този начин ви предлагат директен достъп до техните ръководни мениджъри и CEO. В LinkedIn може да таргетирате целева аудитория от високообразовани професионалисти и вашите реклами могат да бъдат взети насериозно. Чрез LinkedIn рекламата може да се възползвате от високия потенциал на водещите клиенти, които определяте като значими за вашата фирма и маркетингови цели.
Също така, рекламата в LinkedIn е все още по-малко конкурентен канал в сравнение с рекламата в Google. Според последните статистики 3 милиона потребители на LinkedIn, които публикуват по един пост седмично, получават поразителното количество от 9 милиарда импресии в потока с новини всяка седмица. Освен това, платформата се разви изключително много през последните няколко години, като възприе редица от рекламните техники на Twitter и насочване на рекламите при Facebook.
Платформата предлага голямо разнообразие от рекламни възможности, които позволяват да разпространявате разнообразно, динамично съдържание в определена целева група и по естествен професионален начин. Настоящите рекламни криейтиви и формати могат да бъдат проектирани и поднесени по автентичен и интригуващ начин, така че да ангажират потенциалните клиенти на вашия бизнес. Също така, с LinkedIn рекламата ще може да съберете висококачествена информация, характеризираща вашата целева аудитория от потребители, които посещават вашия уебсайт, а не само бизнес страницата ви в LinkedIn. Например, да разберете какви длъжности и функции имат най-потенциалните ви клиенти, които демонстрират висока ангажираност към вашите целеви страници и какъв процент от тях извършват покупка/заявяват услуга.
Какво представлява рекламната кампания в LinkedIn
Цялостният процес по стартиране и управление на рекламна кампания в LinkedIn е подобен на много други платформи, които се занимават с PPC реклама. Той започва с първоначално проучване, насочено към таргетиране на микроаудитория, оценка на предимствата на бизнеса и разработване на ясна, стабилна и дълготрайна рекламна стратегия, съобразена с вашите бизнес цели.
Компоненти на кампанията
- Проучване
- Оценка на предимствата на конкурентите
- Насочване на рекламите към микроаудитория
- Създаване на мощна персонализирана стратегия и изготвяне на рекламни послания
- Стартиране и тестване
- Мониторинг
- Последователно оптимизиране
- Регулярни отчети, измерващи възвращаемостта на инвестицията
Насочване
Насочването на рекламите в LinkedIn социалната мрежа е уникално и разнообразно. Можете не само да изберете целева аудитория въз основа на демографски показатели като пол, възраст, образование и местоположение, но и също така да достигнете до последователи, връзки, скорошни посетители на вашия уебсайт и имейл контакти на професионалисти от определена компания или бизнес индустрия. Фантастичното разнообразие от функции обхваща още насочване на рекламата по размер на компанията, по заемана длъжност, функции на длъжността, професионални умения, както и по училища, сфера на образование, стаж и натрупан професионален опит. Можете ли да си представите обхвата от функции на подобен рекламен подход! Ще притежавате надежден достъп до определен тип професионалисти, които работят в конкретната интересуваща ви област на определени длъжности и притежават желаните от вас умения и натрупан професионален опит.
Метрики
Успехът на вашата рекламна кампания в LinkedIn, както и непрекъснатото й оптимизиране, могат да се измерят посредством разнообразни показатели, като например генериран трафик към уебсайта, популяризиране на бранда, конверсии и разходи за реклама.
Оферирането е организирано според трите популярни модела:
- CPC – цена на клик;
- CPM – цена на импресии;
- CPS – цена на изпращане, т.е. заплащане според броя изпратени персонализирани съобщения в LinkedIn до потребителите на мрежата.
Реклами
The following six types of LinkedIn Ads will help you achieve the desired goal for your business:
- Спонсорирано съдържание
- Текстови реклами
- Спонсорирани Съобщения
- Директно спонсориране на съдържание
- Динамични реклами
- Lead Generation Форми
Видове реклами в LinkedIn
Спонсорирано съдържание
Рекламно съдържание, което изглежда естествено (изображение, видео, статия и др.), и се показва в потока с новини на потребителя заедно с обичайните актуализации от новини. Може да се оферира с CPC и CPM.
Какво ще постигнете:
- Увеличаване последователите на вашата бизнес страница в LinkedIn
- Увеличаване на качествения трафик към вашите постове
- Популяризиране на бранда, както и повишаване осведомеността на потребителите относно организирани инициативи и промоции
Текстови реклами
Лесни за създаване и настройване реклами, които се показват в страничната лента спрямо потока с новини (само при десктоп). Може да се оферират с CPC и CPM.
С този тип реклама ще постигнете:
- Привличане на трафик към уебсайт или бизнес страница в LinkedIn
- Генериране на потенциални лийдове/клиенти
- Привличане на кандидати за работа.
Спонсорирани съобщения
Създаване на персонализирано съобщение, което се изпраща директно до отделен LinkedIn потребител. Уникалното предимство на този тип реклама е, че потребителят може да получи само една такава реклама в рамките на 45 дни. Оферирането става със CPS.
С този тип реклама ще постигнете:
- Изтегляне на файлове
- Промотиране на събития и инициативи
- Пряко ангажиране вниманието на потенциални клиенти
- Генериране на потенциални лийдове
- Реализиране на конверсии
Директно спонсориране на съдържание
С помощта на този тип реклама може да тествате високо персонализирано съдържание като локална реклама, която се показва в потока с новини на потребителите, но не се показва на вашата бизнес страница.
С този тип реклама ще постигнете:
- Подобно на спонсорираното съдържание
Динамични реклами
Ангажиращо, креативно изработени реклами, които могат да бъдат няколко разновидности: Follower ads, Spotlight ads, Job ads, Content ads. Например, може да добавите в рекламата pdf файлове за изтегляне и приложения за кандидатстване за работа. Този тип реклама е налична само за десктоп.
С този тип реклама ще постигнете:
- Изтегляне на файлове
- Увеличаване на последователите
- Привличане на кандидати за работа
- Увеличаване на ангажираността на потребителите с бранда
- Генериране на лийдове
- Реализиране на конверсии
Къде кампаниите се провалят
Рекламната платформа на LinkedIn все още не се използва в глобален мащаб. Последните статистики показват, че въпреки че LinkedIn се счита за най-надеждния източник на B2B съдържание, едва една част от компаниите се възползват от възможностите за реклама. Нещо повече, повечето фирми не разполагат с подходящо обучен екип за рекламиране в LinkedIn, за да може бизнесът да се възползва от всички предимства на платформата. И докато много дигитални агенции предлагат услугата, не всичко от тях разполагат с необходимия опит за провеждане на успешни кампании в LinkedIn.
Защо да се доверите на нас?
Нашият екип притежава богат опит, ориентиран към постигането на високи резултати, който се дължи на ясното планиране, задълбочено провеждане и интелигентно оптимизиране на рекламни кампании. Също така, сме разработили и тествали собствени методи за създаване на завладяващи криейтиви – както откъм съдържание, така и откъм визуализация. При нас вашият бранд ще бъде в сигурни ръце и ние се гордеем, че можем уверено да кажем това. Ще се погрижим вашите бизнес цели да бъдат последователно следвани и изпълнени в рамките на желаните параметри така че конкуренцията да бъде задмината. Нашият безценен опит в рекламирането в LinkedIn ни научи как да помагаме на бизнеса да се развива и да реализира своите цели.