Видеорекламата в YouTube като нов начин за рекламиране
Много от собствениците на бизнеси са запознати с популярните канали за онлайн комуникация като Google Ads, Facebook, LinkedIn и Twitter. YouTube каналът често остава подминат. А дори и да не ви се вярва, YouTube е втората най-популярна търсачка в света след Google. Потребителите използват YouTube, за да създават, гледат и оценяват видеосъдържание от цял свят. YouTube разполага с над 800 милиона активни потребители, което я прави идеална медия за популяризиране на услуги, продукти или марки.
С видеоклипове, които се равняват на милиони часове, качвани ежедневно, все повече и повече хора използват YouTube, за да намират идеи и вдъхновение за неща, които да изпълват ежедневието им със смисъл. Като маркетолози ние се възползваме от предоставените възможности в YouTube, за да рекламираме продукти и услуги на нашите клиенти, които са пряко свързани със съдържанието на видеоклиповете, които хората избират да гледат.
Някои важни факти:
- YouTube е вторият най-посещаван сайт в света.
- YouTube може да се похвали с над 1.9 милиарда активни потребители месечно.
- Всеки ден потребителите на YouTube гледат общо над 1 милиард часа видео време.
- Благодарение на рекламата YouTube генерира 15 милиарда годишно или 6% от приходите на Google на годишна база.
Защо да изберете услугата YouTube реклама?
Видеорекламата позволява да достигнете до вашата аудитория по уникален начин, като генерирате повече трафик към вашия уебсайт. Също така, видеорекламата спомага за по-добрата разпознаваемост на бранда и за увеличаване на реализациите. Видеорекламата в YouTube, подобно на Google Ads, може да бъде насочвана към аудитория по различни показатели като пол, възраст, интереси и географско местоположение на потребителите. Рекламите могат да се показват и на хора, които вече са взаимодействали с вашия бранд с помощта на опцията за ремаркетинг.
Какво е предимството на YouTube True View рекламата?
С помощта на True View в YouTube за реклама се заплаща само когато потребителят прояви интерес и реши да гледа видеото.
Когато потребителят реши да кликне върху бутона за пропускане на рекламата „Skip“ и вашата реклама се визуализира за по-малко от 30 секунди, рекламодателят не заплаща нищо. По този начин може да бъдете сигурни, че бюджетът за YouTube реклама се използва целенасочено за потребители, които могат да бъдат ваши потенциални клиенти.
Цената за показване (CPV, cost-per-view) при YouTube рекламите в рамките на Европа е много по-ниска в сравнение с Щатите, където този формат е много популярен. В България YouTube рекламата е перспективен вариант за повишаване на осведомеността на аудиторията за бранда и постига висока възвръщаемост на инвестицията.
Видове YouTube реклами
In-Video Overlay Ads
Този тип реклама позволява наслагване върху видеоклиповете в YouTube на графични банери с размери 480×70 px. Те се показват в долната част на видеоплеъра на YouTube. Рекламата с наслагване се визуализира, когато потребителят гледа съответното видео.
Могат още да се добавят банерни реклами с размери 300×250. Този тип дисплейна реклама работи на принципа на Google Ads рекламите, при които се заплаща за брой импресии или при клик от страна на потребителя върху рекламата.
Виж проектиIn-Stream Video Ads
Има два основни типа на този вид реклама – видеореклами, които могат да се пропускат и такива, които не могат да бъдат прекратени, а трябва задължително да се изгледат докрай.
Видеорекламата може да се появи, когато потребителят инициира възпроизвеждане на видеоклип. Рекламата може да стартира в началото преди клипа, в средата или в края на основния видеоклип.
При видеорекламите, които могат а се прекратяват, зрителите получават право да я пропуснат след първите 5 секунди. При другия тип, който не може да се пропуска, рекламата следва да не надвишава 20 секунди.
При самата реклама може да се добави още бутон с призив за действие (call to action), който при клик да отвежда към уебсайта на съответния клиент.
Виж проектиRemarketing Ads
При YouTube рекламата, подобно на Google Ads, има възможност за провеждане на ремаркетинг кампании. По този начин видеорекламите могат да се показват на потребители, които вече са взаимодействали със вашия бранд и са посетили поне веднъж вашия сайт. Този тип реклама е изключително полезна за увеличаване броя на реализациите.
Виж проектиЗащо да се доверите нa PPC.bg?
С услугата YouTube Реклама от PPC.bg вие ще получите:
- Изготвяне на рекламна стратегия за YouTube спрямо целите на вашия бизнес;
- Възможност за реклама в потока с видеа (In Stream advertising);
- Свързване на YouTube рекламата с рекламна кампания в Google Ads;
- Насочване на YouTube рекламата към определени целеви аудитории;
- Менажиране и оптимизиране на рекламната кампания за YouTube;
- Изготвяне на подробни отчети за представянето на рекламата на месечна база или в края на рекламната кампания.