Какво представлява платената реклама в Мрежата за търсене?
Платената реклама в мрежата за търсене е един от най-разпространените методи за дигитален маркетинг. Този тип реклама се нарича още SEM (Search Engine Marketing) реклама и заляга в основата на разбирането за т. нар. Pay-Per-Click рекламиране (заплащане на цена на клик). Текстовите реклами в мрежата за Търсене се отнасят до големите търсачки Google, Bing, Yahoo и AOL, предоставящи възможност за реклама. Към момента рекламата в мрежата за търсене на Google е най-разпространена и използвана, тъй като Google генерира множество от потребителския тъсения – над 3 милиарда дневно. Пазарният дял на Google продължава да се увеличава с всяка следваща година, като приливът на търсения нараства непрекъснато. По този начин търсачката на Google става задължителна за всеки един бизнес, който иска да поддържа онлайн присъствие.
Текстовите реклами в мрежата за търсене на Google се визуализират в страниците с резултати при търсене, както и в услугите за Карти, Пазаруване и др. Рекламите съдържат кратка информация за бизнеса, какво предлага и призив за действие (например покупка). Рекламодателят има свободата да избира подходящи ключови думи, да изработва ангажиращи текстови реклами, да насчва към определени целеви аудитории според различни демографски признаци (пол, местоположение, тип устройство и др.), както и да задава определен бюджет на рекламите. Най-популярната метрика при текстовите реклами е CPC или цена на клик. Цената на клик може да варира от няколко стотинки до няколко лева. При клик потребителят попада на сайта на бизнеса и се запознава по-обстойно с него. При създаване на по-голяма разпознаваемост на бранда се препоръчва метриката CPM или цена на брой импресии. Потребителите виждат рекламата с името на бранда, а фирмата заплаща цена на 1000 импресии.
Някои важни факти:
- Google обработва 3 милиарда търсения всеки ден.
- Интернет потребителите спират погледа си върху реклама за 1.17 секунди, което означава, че рекламата трябва да бъде добре написана и конкурентноспособна, за да ангажира вниманието за по-дълго на фона на останалите реклами около нея.
- 81% от рекламодателите смятат, че платената реклама е ефективен маркетингов инструмент.
- Комбинирането на SEO и SEM практики увеличава генерирането на продажби поне 25%.
Какво ще спечелите с рекламата в мрежата за търсене
Рекламата в мрежата за търсене е най-бързият и лесен начин бизнесът да се покаже като топ резултат в Google. Любопитно е, че малък процент от потребителите разграничават органичните резултати от спонсорираното съдържание. Според проучване на Ofcom от 2016 г. едва 49% от потребителите различават рекламните резултати в Google. По този начин се предполага, че вашият бизнес ще се радва на високо ниво на доверие в очите на потребителите.
Рекламата в мрежата за търсене представя нови и по-големи възможности за развитие на вашия бизнес. Google Ads демонстрира висок набор от предимства при насочването на рекламите, както и при измерването на ефективността на рекламните кампании. Рекламата при търсене е от стратегическо значение при насочване на рекламите за показване на мобилни устройства, където пространството на екрана е значително по-ограничено.
Къде чуждите кампании се провалят?
Потенциалните проблеми при рекламните кампании в мрежата за търсене не са малко. Неправилно планираната кампания, както и неефективното й последващо управление могат да се превърнат в причина за недобрата възвращаемост на инвестициите. Доста често фирмите се изненадват от сложността и мащаба на рекламата, която следва да се направи, за да има налице реални резултати от нея. В други случаи компаниите попадат на недостатъчно опитни експерти, които не успяват да създадат стратегия за конкурентноспособна реклама, която да отговори на желаните резултати и да постигне поставените дългосрочни цели.
Също така, рекламата в мрежата за търсене изисква заделянето на по-голям бюджет. Конкуренцията за първи позиции при търсене по ключови думи е голяма, поради което опитът и прилагането на доказано успешни практики при провеждането на рекламни кампании имат сериозно значение. Към това ще прибавим факта, че непрекъснато се появяват все по-нови функции и подобрения на Google Ads. По този начин платформата изисква не само значителни инвестиции и експертни умения, но и непрекъснато време и внимание към нововъведенията. Всяка кампания в мрежата за търсене се нуждае от преглед и оптимизиране поне веднъж на всеки 24 часа. Не всички рекламни експерти съумяват да отделят това време, поради което и провежданите рекламни кампании постигат по-ниски резултати.
Защо да се доверите на PPC.Bg?
Екипът на PPC.bg може да се похвали с квалифицирани рекламни експерти, които имат зад гърба си над 500 успешно проведени рекламни кампании. Всеки клиент на агенцията получава персонализирано внимание от наш сертифициран Google Ads специалист. Нашият екип поставя акцент върху последователността на работата при управлението на рекламите в мрежата за търсене – непрекъснат анализ на представянето на рекламите и тяхната оптимизация.
Ежедневно преглеждаме и оптимизираме всяка кампания, като използваме високоефективен набор от собствени инструменти и практики за тестване и насочване на рекламите, анализ и оптимизация. Нашите стратегии при провеждането на кампании се разработват за минимум от шест месеца напред, като по този начин се установява солидна основа за напредване и реализиране на поставените цели за бизнеса на клиента. В крайна сметка основният ни фокус остава върху оптимизацията за по-добра възвръащемост на инвестициите. В края на деня ние знаем с какво измервате успеха.
В PPC.bg никога не спираме да се учим. Оставаме свежи, жадни и любопитни за новостите на Google Ads.