Увеличение на оборота
130
3 месеца
Увеличение на conversion rate
57
3 месеца
Увеличение на трансакциите
105
3 месеца
Предизвикателството
Стартирахме с Velosiped.bg seo оптимизация през януари 2020 като целта ни беше до започването на сезона (което се случва април-май) да имаме минимално повишение на трафика и позициите в търсачката, защото имахме само 3 месеца.
SEO Оптимизация
След като направихме първоначален SEO одит и начертахме основните задачи веднага се заехме за работа. Онлайн магазинът е на Magento, което има както своите ползи, така и своите недостатъци за SEO работа. Събрахме основното семантичното ядро и на база на него решихме с кои категории ще започнем, защото трябваше да приоритизираме на база започващия сезон за онлайн магазина.
След като семантичното ядро бе събрано стана ясно, че е необходимо да се направят структурни промени по сайта– сливане на категории, разместване и преименуване на такива. След като и това бе реализирано се заехме с техническото SEO на сайта (задачи, които бяха зададени още на ниво SEO одит) включително подобряване скоростта на сайта, преправяне на sitemap-а, добавяне на html sitemap, имплементиране на структурирани данни на ниво продукт, уебсайт и др.
Паралелно със задачите по техническото SEO пристъпихме към пренаписване на съдържанието на сайта- title, meta description, описания на ниво категория и др., което също реализирахме на база анализа на ключови думи и събирането им на клъстери.
Само след 2 месеца работа по сайта той излезе на второ място по една от най-конкурентните думи „велосипеди“, а към момента се класира по над 10 000 ключови думи, което доведе до огромен ръст в трафика

Google реклама
От началото на април стартирахме и Google реклама паралелно с оптимизацията на сайта. Освен стандартните search кампании използвахме и Динамична реклама (Dynamic Search Ads), която допълваше основните кампании и работеше по категории, които не бяхме таргетирали в основните кампании. Също така успешно приложихме автоматично офериране тип CPA, което подобри performance-а.
Изработихме и банери за ремаркетинг, които връщаха потребителите обратно на сайта.
Резултат
Макар едва в началото на сезона постигнахме следните резултати:
- 130% увеличение на оборота от магазина спрямо същия период миналата година
- 57% увеличение на conversion rate
- 105% увеличение на трансакциите
