%d1%82%d0%be%d0%bf-3-%d0%b7%d0%b0-%d0%b7%d0%b8%d0%bc%d0%bd%d0%b8-%d0%b3%d1%83%d0%bc%d0%b8-%d0%b7%d0%b0-radial-bg

Топ 3 за “зимни гуми” за Radial.bg

Предизвикателството

Клиентът Онлайн магазин за гуми Radial.bg дойде при нас с чисто нов реализиран онлайн магазин на Magento и с предизвикателството да оптимизираме сайта в изключително конкурентната ниша за гуми.

Етапи на оптимизация

Процесът на SEO оптимизация в дигиталната ни агенция следва няколко големи етапа, които включват в себе си доста на брой таскове и задачи, както към екипа, така и към програмистите на уебсайта.

  1. Етап 1- SEO одит на сайта или SEO анализ

Проверява се текущото състояние на сайта, на база на което се прави техническо задание към програмистите и съответно се задават задачите за следващия етап на оптимизация. Част от нещата, които се проверяват са (списъка не е пълен с цел конфиденциалност на процесите в агенцията):

  • Sitemap xml
  • Статус грешки на уебсайта (4xx, 5xx)
  • Скорост на сайта
  • HTTP -> HTTPS
  • Редиректи – 301, 301, long redirect chains
  • Canonical адреси
  • SEO Friendly URL
  • Структурирани данни/микроформати/Open Graph
  • H-тагове на сайта
  • Дублиращи се страници и текстове- meta description, meta titles и др.

             Тук най-голямото предизвикателство бе свързано с обема от продукти, които се зареждаха посредством ERP система и наличните дублажи. Дублирането на съдържание за Google е един от най-трудните за управление задачи, а от своя страна търсачката изключително много НЕ харесва дублажи. Поради тази причина тук внимателно се взе решение кои URL-и да останат в търсачката и кои да се изключат с noindex tag и използване на canonical таг.

  •  Етап 2- Анализ на конкуренти и събиране на семантично ядро

След етапа на одит изработихме техническо задание със задачи към екипа програмисти. Докато те работеха по нашето задание ние се заехме с анализа на конкурентите и анализа на ключови думи (семантично ядро). Този етап е препоръчително да се прави още на етап development, защото е база за определяне какви категории да съществуват, кое да бъде филтър и кое категория (в зависимост от обема търсене се взема решение).

  • Етап 3: Съдържание за уебсайта и изработка на календар за публикуване на съдържание

Специално в случая на radial.bg сайта бе чисто нов, затова директно написахме съдържание, което да бъде оптимизирано на база събраната семантика. Също така подготвихме content calendar с план за настоящи публикации в блога, които да обират трафика от информационните търсения като „ налягане на гуми“, „кога се слагат зимни гуми“ и т.н.

  • Етап 4: Линк билдинг

Изграждане на качествени връзки, релевантни и цитати към сайта. Тук отново се наложи да се върнем към SEO одита в началото на нашата съвместна работа, защото част от него включва и одит на линк профила. На база на одита и натрупания авторитет на домайна в търсачката се изработи план за изграждане на връзки.

  • Етап 5: мониториране и надграждане на нашата работа.

Резултат

Само след 6-12 месеца работя бяхме в топ 3 по най-конкурентните търсения като „гуми“ и „зимни гуми“, а към момента сайта се ранква на първите места по над 35 000 ключови думи.

Свържете се с нас
Свържи се с нас