Предизвикателството
Клиентът Онлайн магазин за гуми Radial.bg дойде при нас с чисто нов реализиран онлайн магазин на Magento и с предизвикателството да оптимизираме сайта в изключително конкурентната ниша за гуми.
Етапи на оптимизация
Процесът на SEO оптимизация в дигиталната ни агенция следва няколко големи етапа, които включват в себе си доста на брой таскове и задачи, както към екипа, така и към програмистите на уебсайта.
- Етап 1- SEO одит на сайта или SEO анализ
Проверява се текущото състояние на сайта, на база на което се прави техническо задание към програмистите и съответно се задават задачите за следващия етап на оптимизация. Част от нещата, които се проверяват са (списъка не е пълен с цел конфиденциалност на процесите в агенцията):
- Sitemap xml
- Статус грешки на уебсайта (4xx, 5xx)
- Скорост на сайта
- HTTP -> HTTPS
- Редиректи – 301, 301, long redirect chains
- Canonical адреси
- SEO Friendly URL
- Структурирани данни/микроформати/Open Graph
- H-тагове на сайта
- Дублиращи се страници и текстове- meta description, meta titles и др.
Тук най-голямото предизвикателство бе свързано с обема от продукти, които се зареждаха посредством ERP система и наличните дублажи. Дублирането на съдържание за Google е един от най-трудните за управление задачи, а от своя страна търсачката изключително много НЕ харесва дублажи. Поради тази причина тук внимателно се взе решение кои URL-и да останат в търсачката и кои да се изключат с noindex tag и използване на canonical таг.
- Етап 2- Анализ на конкуренти и събиране на семантично ядро
След етапа на одит изработихме техническо задание със задачи към екипа програмисти. Докато те работеха по нашето задание ние се заехме с анализа на конкурентите и анализа на ключови думи (семантично ядро). Този етап е препоръчително да се прави още на етап development, защото е база за определяне какви категории да съществуват, кое да бъде филтър и кое категория (в зависимост от обема търсене се взема решение).
- Етап 3: Съдържание за уебсайта и изработка на календар за публикуване на съдържание
Специално в случая на radial.bg сайта бе чисто нов, затова директно написахме съдържание, което да бъде оптимизирано на база събраната семантика. Също така подготвихме content calendar с план за настоящи публикации в блога, които да обират трафика от информационните търсения като „ налягане на гуми“, „кога се слагат зимни гуми“ и т.н.
- Етап 4: Линк билдинг
Изграждане на качествени връзки, релевантни и цитати към сайта. Тук отново се наложи да се върнем към SEO одита в началото на нашата съвместна работа, защото част от него включва и одит на линк профила. На база на одита и натрупания авторитет на домайна в търсачката се изработи план за изграждане на връзки.
- Етап 5: мониториране и надграждане на нашата работа.
Резултат
Само след 6-12 месеца работя бяхме в топ 3 по най-конкурентните търсения като „гуми“ и „зимни гуми“, а към момента сайта се ранква на първите места по над 35 000 ключови думи.